Sunday, February 28, 2021

Preparing for a videoconference! Preparando nuestra primera videoconferencia

 Preparing for a video conference!


Without doubt one of the most rewarding aspects of an Erasmus + project, is the opportunity to have video conferences with children from other countries. Our students get to use their English in a real situation and it's a great way to widen their knowledge of people from different countries and cultures.
Year 4 are gearing up for the first video conference of this project and it will be with Romania!
To prepare for the video conference we have been researching the geography of Romania and comparing it with Spain and have looked at some cultural aspects such as its language and food.
We have found out some interesting facts about Romania. Its language, like Spanish, is a Latin language, its alphabet is very similar. We have found out the word Bucharest (the capital city) means joy! However, the strangest thing that we discovered is that Romania has stones that appear to grow!
We have prepared some questions in class to ask the children in Romania. We want to know what subjects they learn at school, what games they play and what they eat for breakfast! 
One of our students has made the fantastic Powerpoint Presentation you can watch clicking on the link. 
We are looking forward to talking to them!


Sin duda una de las actividades del proyecto que más nos gusta es hablar con nuestros amigos en Europa. De esta forma nuestros alumnos tienen la oportunidad de utilizar el idioma en una situación real y también de ampliar su conocimiento de otras culturas.

Los alumnos de 4º tendrán su primera videoconferencia en marzo y será con el colegio de Rumanía. 

Para prepararla hemos estado investigando algunos aspectos geográficos de este país y otros como la gastronomía y el idioma. Hemos descubierto algunas cosas muy interesantes, como que igual que el español, el rumano procede del latín y su alfabeto es similar. ¡También que la palabra Bucarest (su capital) significa alegría! Pero lo que más nos ha llamado la atención ha sido que parece que en Rumanía hay piedras que crecen...
Una de nuestras alumnas ha hecho esta presentación de Powerpoint sobre Rumanía ¿A que es fantástica? Haz clic aquí para verla. 

Antes de que tenga lugar la videoconferencia hemos preparado algunas preguntas para hacerles  como lo que aprenden en el colegio, sus juegos favoritos y lo que desayunan...

¡Estamos deseando hablar con ellos!




Valentine' s Day activities. Día de San Valentín

 


As part of our work for Valentine' s Day in years 4 and 6 we made these beautiful Valentines wreaths and we  also made tangrams. We made the tangram, then we tried to make the heart. It wasn´t easy but eventually we managed it! Then we made an oval with the same pieces. Finally we created our own pictures. This activity uses logical and visual intelligences and helps to develop creativity. We had great fun!

En 4º y 6º para celebrar el Día de San Valentín hemos hecho las coronas de papel y también hicimos tangrams. Fue un reto intentar hacer el corazón con las piezas pero lo conseguimos. Después hicimos un óvalo con las mismas piezas y por último  creamos nuestros propios diseños. Esta es una actividad que utiliza las inteligencias lógica  y visual y que también desarrolla la creatividad. ¡Nos lo pasamos genial!


In Year  5 we have worked the feelings of love, affection , caring and friendship with this activity. Each pupil had a character and by asking 3 questions they had to find their match (Beauty and the Beast, Asterix and Obelix, Woody and Buzz lightyear...). When they found it they filled a card where they wrote what they have in common and what makes their pair special. Finally they invented a little rap and then everything was shared with the class. We love working together! (and working outside, of course!)

En  5º hemos trabajado los sentimientos de amor, afecto, cuidado  por los demás y amistad con esta actividad en la que cada alumno tenía que hacer tres preguntas para encontrar su pareja (La Bella y la Bestia, Asterix y Obelix, Woody y Buzzlightyear,...) Cuando la encontraban rellenaban una tarjeta en la que escribían lo que tenían en común y lo que hacía especial esa pareja. Finalmente inventaron un rap, que compartieron con la clase. ¡Nos ha encantado trabajar juntos y desde luego, al aire libre!


Nuevo proyecto Erasmus +: COLORS (2020-2022)

¡Estrenamos proyecto Erasmus Plus! Al comenzar este curso escolar tan especial para todos recibimos la grata noticia de que el proyecto Eras...