Our Erasmus task for March was to mark and celebrate Pi day. Pi day is the 14th of March (the 14th day of the 3rd month creating the number 3.14). Internationally it is a day that is recognised for celebrating and appreciating mathematics.
La actividad de marzo de nuestro proyecto Erasmus era la celebración del Día del número Pi el 14 de marzo. La forma de escribir las fechas en inglés (primero el mes, después el día) hace que ese día coincida con las tres primeras cifras del número pi: 3,14.
A nivel internacional el 14 de marzo es un día de celebración y apreciación de las matemáticas.
Year 5
In year 5 we started by watching a video which explained to us the history of Pi, how it is used to calculate the circumference of a circle and why pi day is celebrated.
En 5º empezamos viendo un vídeo que nos explicaba la historia del número Pi, cómo se usa para calcular la circunferencia de un círculo y por qué se celebra ese día.
We were then divided into teams of three and had a multiple intelligence Pi day gymkhana. We had six different Pi related tasks to carry out. We used QR codes to obtain each task which we could access once we had correctly carried out the previous task.
Después nos dividimos en grupos de 3 e hicimos una yincana de inteligencias múltiples del Día del número Pi. Teníamos 6 tareas diferentes que realizar. Utilizamos códigos QR para logar hacerlas y no podíamos pasar a la siguiente hasta haber realizado la anterior.
Besides learning about the number Pi the activities were designed to work using the different intelligence types. These included linguistic, maths and logic, music, interpersonal, kinesthetic and visual intelligence.
We had a great morning!
Además de aprender sobre el número Pi las actividades pretendían trabajar con los diferentes tipos de inteligencias, incluyendo la lingüística, la lógica-matemática, la musical, la interpersonal, kinestésica y visual.
¡Fue una mañana genial!
Year 4
In year 4 we investigated circles. We learnt about how to use Pi to calculate the circumference of a circle. We then practised drawing circles using our compasses. Following this we learnt how to draw different shapes such as triangles, stars and hexagons using our compasses. We also really enjoyed learning how to draw flowers with the compass.
En 4º investigamos los círculos. Aprendimos cómo usar el número Pi para calcular la circunferencia de un círculo. Luego practicamos dibujando círculos con nuestros compases y más tarde aprendimos a dibujar formas diferentes, como triángulos, estrellas y hexágonos usando los compases. También disfrutamos mucho aprendiendo a dibujar flores con el compás.
In maths we drew geometrical pictures using circles and finally in art we drew caricatures and pictures using the Pi symbols.
En Matemáticas dibujamos figuras geométricas utilizando círculos y finalmente en Plástica hicimos dibujos y caricaturascon los símbolos del número Pi.
We all enjoyed this very productive session about Pi!
¡Todos disfrutamos de esta sesión tan productiva sobre el número Pi!
Year 6
Did you know that a very famous scientist and mathematician celebrated his birthday on Pi day? Albert Einstein, best known for his theory of relativity, was born on this day. Linked in with their work on famous people year 6 researched the life of Einstein and produced oral presentations about him.
¿Sabíais que un científico y matemático muy famoso cumplía años este día? Albert Einstein, al que se le conoce por su teoría de la relatividad, nació el 14 de marzo.
Como parte del trabajo sobre personas relevantes los alumnos de 6º investigaron sobre la vida de Einstein e hicieron una presentación oral en vídeo sobre él.
En este vídeo podéis ver una recopilación de las actividades: